Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2009 14:30 - НЕ Е ЗА ВЯРВАНЕ
Автор: fantagero0000 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1798 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 28.12.2009 14:31


На пръв поглед аз съм един много объркан религиозно човек.Баба ми хранеше гълъбите пред църквата в центърана Бургас,обличаше мъртъвци за погребения и печеше домашни питки за свещениците.Прекръстваше се преди лягане и палеше свещ през ден.Половин гъркиня,половин  българка,тя носеше православното си християнство по скоро ,като връхна дреха,от колкото като мозъчни клетки.Когато пустосваше ,употребяваше "божкее" и "алах,аман-аман" едновремено.Дядо ми беше мюсолманин,роден и израсъл в България,който така и никога не прекрачи границите и в нито една посока.Ядеше свинско и постенето му се изразяваше в намаляване на изпитото дневно количество на ракия и вино.Над общата им спалня (едно паянтово легълце,персон и пловина)имаше портрет на баба ми Весиле(туркиня ,естествено),Дева Мария,аз като малка,баща ми на сцената и ....Сталин.Въпреки,че беше син на мюсулманин,моят татко беше кръстен в църква по настояване на майка си и без никакви възражения от страна на баща си.В този дом се раздаваха мартеници,готвеха се по седем постни ястия на Бъдни вечер,приготвяха се бъклава и кадаиф за Шекер Байрам и се колеше козле ,или агне на Месния Байрам.Имах турски и български братовчеди,но всички деца традиционо получавахме по 5 лева на всеки религиозен празник,независимо дали беше християнски,или мюсолмански.
Мен пък баба ме кръстила в същата българска църква,преди да навърша една година.Подаръкът от турска страна на семеиството ми е златна четирилистна детелина,като на всяко листо е изписано по нещо-на две от тях  съответно Дева и Мария,а на другите две нещо от корана,но така и не знам ,какво.
Когато баба и дядо починаха,всеки от тях бе изпратен от тази земя според собствената си религия.тя никога ,на никого и в нищо не попречи.
Погледнато на втори поглед,аз съм един съвсем подреден религоизно човек.В ДНК-ато ми е въплатена толерантност към всякакво вероизповедание,не намирам никаква заплаха в нито едно от тях,но и не откривам във себе си необходимостта да бъда ревностен последовател на каквато и да било религия.Дали това е добре ,или не -не знам.Знам само,че се опитвам да бъда добър човек.Понякога ми се получава ,понякога -не,но продължавам да се уча.

Мария Касимова





Тагове:   не,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. priqtel12 - Да, това е по-важното:
26.04.2010 18:41
да бъдеш добър човек, независимо от религията, която изповядваш.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: fantagero0000
Категория: Лични дневници
Прочетен: 581920
Постинги: 67
Коментари: 610
Гласове: 1942
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930